Pierwsza pomoc i dbanie o swoje zdrowie

Luxmed dla firm

Jesień puka do naszych okien dość mocno, kiedy zwrócimy uwagę na dzienną amplitudę temperatury łatwo odnotujemy, że może być ona stosunkowo wysoka i wahać się nawet w okolicy 15-18 stopni. Zwłaszcza dla osób mniej odpornych jest to czas, kiedy łatwo o nagłe gorsze samopoczucie – zobaczcie w jaki sposób postępować w przypadku potrzeby udzielenia pierwszej pomocy.

Być może nie należysz do osób, które przy oparzeniu stosują okłady z mleka, a ranę smarują tłuszczem. Warto jednak przekonać się, czy rzeczywiście wiemy, jak pomóc dziecku i kiedy skontaktować się z lekarzem.

Skaleczenia

Tak trzeba postąpić: Przemyj ranę wodą utlenioną, ostatecznie, bieżącą wodą. Jeśli krwawi, uciskaj ją 10 minut, przykładając jałową gazę. Następnie przyklej plaster z opatrunkiem. Gdy po 10 minutach nie uda ci się zatamować krwi, zostaw gazę na ranie, owiń chore miejsce bandażem i zawieź dziecko na ostry dyżur. Skorzystaj z pomocy lekarskiej także wtedy, gdy w ranie tkwią kawałki szkła, jest zabrudzona ziemią lub dziecko zostało pogryzione przez zwierzę. Tego nie należy robić: Nie zostawiaj rany nie przemytej lub nie opatrzonej. Nie można również zalewać skaleczenia spirytusem, używać do dezynfekcji waty.

Oparzenia

Tak trzeba postąpić: Poparzone miejsce trzymaj przez 10 minut pod strumieniem zimnej wody i podaj środek przeciwbólowy. Jeśli oparzenie jest niewielkie (np. dziecko dotknęło palcem gorącego czajnika), spryskaj je potem panthenolem lub posmaruj żelem na oparzenia i zostaw nieosłonięte. Z większymi oparzeniami szybko jedź na pogotowie. Jeśli poparzeniu uległo małe dziecko (do 3 lat), bez względu na wielkość i stopień oparzenia, potrzebna jest pomoc lekarza. Tego nie należy robić: Nie smaruj oparzonego miejsca oliwą, nie okładaj zsiadłym mlekiem, białkiem. Oparzeń nie można okładać watą, bo może się przylepić do chorego miejsca. Jeśli pojawią się pęcherze, nie przebijaj ich! Jeśli oparzenia są zbyt poważne, być mógł opatrzyć je domowymi sposoby konieczna będzie konsultacja z lekarzem – pomoc medyczna Luxmed Sanitas sprosta każdemu problemowi, dlatego jeśli masz wątpliwości nie czekaj, ale korzystaj z usług lekarzy.

Krwotok z nosa

Tak trzeba postąpić: Nakłoń dziecko, by delikatnie wydmuchało nos w chusteczkę. Potem uciskaj przez ok. 10 min palcami skrzydełka nosa i nachyl tułów malca do przodu. Na kark połóż zimny okład, np. zmoczoną ściereczkę. Jeśli po ok. 15 min krwawienie nie ustaje, trzeba jechać na pogotowie. Tego nie należy robić: Nie odchylaj dziecku głowy do tyłu. Wówczas krew spływa po tylnej ścianie gardła i może spowodować wymioty.

A na poprawę samopoczucie i energię witalną: woda

Wydajemy pieniądze na drogie kremy, kupujemy siatki leków. A nie doceniamy największego skarbu natury: wody. Jej wybór i sposób picia to sztuka, której warto się nauczyć. Nagrodą będzie jędrna skóra i lepsze samopoczucie.

Dziennie potrzebujemy co najmniej 1,5 l wody w różnej postaci. Jeśli chcesz, by twoja skóra była dobrze nawilżona, na udach nie odkładał się cellulit, a oczy nie piekły od ciągłego wpatrywania się w monitor komputera, oprócz kawy lub herbaty wypij litr czystej wody dziennie: najkorzystniejsza jest woda oligoceńska, bogata w składniki mineralne, ale zanim ugasisz nią pragnienie, przegotuj ją. To zabije zawarte w niej drobnoustroje. Wody oligoceńskiej nie wolno przechowywać dłużej niż 2 dni, bo rozwiną się w niej bakterie, a nie wszystkie z nich giną w temperaturze 100 °C.

Leczenie dla firm Luxmed
Do codziennego użytku najlepsze są wody mineralne nisko zmineralizowane, średnio zmineralizowane i butelkowane wody źródlane. Zawierają zazwyczaj dość dużo magnezu, który koi nerwy, wapnia, wzmacniającego kości, i potasu regulującego pracę serca. Ten ostatni jest nam szczególnie potrzebny, ponieważ wypłukujemy go z organizmu, pijąc duże ilości kawy i herbaty. Na wodach nisko zmineralizowanych można także przygotowywać posiłki dla dzieci. Wody mineralne średnio zmineralizowane warto pić podczas upałów i przy wzmożonym wysiłku fizycznym, by uzupełnić niedobór sodu, traconego wraz z potem. Wody wysoko zmineralizowane i lecznicze to wody od święta, pomocne w leczeniu różnych schorzeń. Zanim po nie sięgniemy, skonsultujmy się z lekarzem. Może się okazać, że wraz z nimi wprowadzimy do organizmu zbyt duże ilości innego, szkodliwego akurat dla nas pierwiastka. Zdrowsze są wody naturalnie gazowane niż sztucznie wzbogacane w dwutlenek węgla. Wód sztucznie gazowanych nie mogą pić osoby ze schorzeniami układu pokarmowego. Szklankę wody warto wypić tuż po przebudzeniu: to świetny środek energizujący. Zaś jedna lub dwie szklanki wypite przed posiłkiem skutecznie zahamują apetyt. Podczas wysiłku fizycznego popijaj wodę co kilka minut, małymi łykami. Nie przywiązuj się do jednej marki wody. Zmieniaj je co miesiąc. Wtedy będziesz miała pewność, że dostarczysz organizmowi wszystkie potrzebne składniki we właściwych proporcjach. Wód mineralnych i leczniczych lepiej nie pić podczas posiłku. W takiej sytuacji organizm może nie przyswoić niektórych składników mineralnych.