Obecnie każda z firm najprawdopodobniej posiada stronę internetową. Nowi przedsiębiorcy wraz z otwieraniem zakładu uruchamiają również witrynę, natomiast ci, których firmy funkcjonują już od kilkunastu dobrych lat, stworzyli je w trakcie jej działalności. Dobra strona internetowa to jedna rzecz, druga to zarządzanie stronami www.
Zarządzanie daje nam ruch na stronie
Od tego bowiem w jaki sposób jest ona administrowana zależy, jak często i jak chętnie będzie ona odwiedzana przez użytkowników sieci. Nie wszyscy muszą w to wierzyć, ale to czy klient wybierze taki czy inny produkt zależy w jakimś stopniu od tego, jakie odniesie wrażenie z odwiedzanej witryny. Strony nieeleganckie, z wrażeniem chaosu nie są lubiane, wręcz z nich się ucieka. Poza tym jest takie słynne powiedzenie: jak cię widzą, tak cię piszą. Dotyczy to również witryn internetowych. Jeśli potencjalny klient dojdzie do wniosku, że strona www jest brzydka, to podobne odczucie może mieć do całej firmy lub marki, której owa witryna dotyczyła.
Nie chcąc do tego dopuścić należy na stanowisko administratora witryny www ustalić osobę kompetentną, umiejącą, chcącą i mającą czas do tego, by w odpowiedni i systematyczny sposób zarządzać treściami na niej zawartymi. Nie wystarczy uruchomić strony, a potem raz na miesiąc czy dwa zaglądać na nią i sporadycznie coś w niej zmienić. Wszystko zależy od tego, czego portal dotyczy, ale bywa, że aktualizowanie danych wymagane jest codziennie. Poza tym, nawet jeśli prowadzona strona nie wymaga takiej częstej nowelizacji, to zarządzając stroną www trzeba mieć świadomość, że pracodawca może oczekiwać wstawienia czegoś natychmiast, chociażby z tego względu, że informacja ta zwyczajnie nie może czekać. Internet ma tę zaletę, że można przez niego dotrzeć do ogromnej ilości osób w bardzo krótkim czasie. Użytkownicy sieci również są tego świadomi, dlatego oczekując ważnych wiadomości potrafią godzinami odświeżać daną witrynę w nadziei, że pojawi się to, na co się czeka.
I to jest właśnie potwierdzenie tego, że czasem trzeba umieścić coś na “teraz”, a zarządzający stronami www nie może się od tego zadania wymigiwać. Od jakiejkolwiek opieszałości może bowiem spaść popularność nawet najchętniej odwiedzanej witryny. Jakiś czas wcześniej zostało wspomniane, że osoba, która stanie się administratorem winna być kompetentna, czyli posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności. Jest to o tyle ważne, że administrowanie stronami www nie polega wyłącznie na umieszczaniu nowych i usuwaniu starych informacji, ale także skutecznym ich przekazywaniu, promowaniu. Chodzi o to, by rzeczywiście jak najwięcej osób ją odczytało, odwiedziło daną stronę oraz sięgnęło po daną markę. Administrator musi zatem być także dobry z dziedziny promocji i ogólnie znać się powinien na marketingu. Rzecz – jasna nie jest to zawsze wymagane, ale na pewno jest to konieczne, gdy chodzi o zarządzanie stronami www jakiejś firmy. Aplikując na stanowisko administratora takiej witryny trzeba być tego świadomym, żeby po jakimś czasie nie było obustronnego rozczarowania.
Sprawdź LTB – SEO Wrocław