Szkolenia dla działów HR i admnistracji, w ktore warto zainwestować

Pracownicy działów administracji oraz zarządzania zasobami ludzkimi potrzebują często pewnych umiejętności miękkich, które pozytywnie wpłyną na optymalizację ich działań. Praca tych działów silnie oddziałuje na pozostałych pracowników, dlatego tak ważne jest, aby w przypadku trudności ze stresem czy emocjami móc uzyskać skuteczną pomoc i wsparcie od tzw. HR-u. Pielęgnacja dobrych relacji między pracownikami wszystkich działów to nie lada wyzwanie. Adekwatne kwalifikacje można uzyskać, kończąc szkolenie z tego zakresu.

Wpływ stresu na efektywność w pracy

Stres w miejscu pracy jest zjawiskiem częstym. Wynika z różnych niesprzyjających okoliczności i może negatywnie wpływać na wyniki pracy poszczególnych pracowników. Stres zawodowy może być spowodowany zawyżonymi ambicjami czy też celami, którym nie można sprostać, nadmiarem obowiązków, chęcią wykazania się przed przełożonym, a nawet z nieprzyjemnymi konfliktami na linii pracownik-pracownik tudzież pracownik-pracodawca.

Stres i inne negatywne emocje, które nas obarczają w pracy mogą się objawiać poprzez irytację, agresję, obniżenie koncentracji, w wyniku czego zaczyna się popełniać błędy, które normalnie nie miałyby miejsca. Z reakcji czysto fizjologicznych może dojść do podwyższenia ciśnienia krwi, potliwości czy problemów ze snem. W najgorszym wypadku stres może skutkować migreną i atakami paniki, a nawet doprowadzić do depresji oraz chorób serca.

Wydajność takiego pracownika znacznie wtedy spada. Zmęczenie zarówno fizyczne, jak i psychiczne prowadzą do pogorszenia się wyników oraz efektów. Dlatego tak istotne jest, aby zadbać o mentalny dobrostan swoich pracowników.

Jak zarządzać swoimi emocjami i stresem?

Odczytywanie i rozumienie zarówno swoich, jak i cudzych emocji to pierwszy krok w kierunku wzrostu energii oraz wydajności w pracy. Zabezpieczone zaplecze mentalne gwarantuje pomyślne rozwiązywanie problemów, stawianie czoła kolejnym wyzwaniom oraz lepsze podejście do swoich obowiązków pracowniczych.

Zarządzanie stresem i innymi emocjami wiąże się z nauką samokontroli oraz wykorzystywania własnej, silnej woli. Nie jest to zadanie łatwe, jednak w długotrwałej perspektywie – niezwykle opłacalne. Zdrowa reakcja na stres jest jak najbardziej możliwa i osiągalna, wymaga jednak zaangażowania i chęci.

Stres pozytywny, czyli tzw. eustres odczuwany jest choćby podczas rozmów kwalifikacyjnych, przedstawiania prezentacji czy przemówień przed dużą grupą ludzi. Jest silnym bodźcem, które organizm traktuje jako dodatkowy “kop” energii do działania. Stres należy umieć oswoić, aby wykorzystać jego pełny potencjał.

Wspomóc naukę z radzeniem sobie ze stresem mogą między innymi drobne, przyziemne czynności takie jak: picie ziołowej herbaty, zwiększenie aktywności fizycznej, która uwalnia endorfiny, czyli hormony szczęścia, a także stosowanie technik relaksacyjnych.

Techniki i strategie relaksacyjne

W ciągu wieków udało się opracować wiele skutecznych strategii relaksacyjnych. Ciągłe powtarzanie ich skutkuje ogólnym poprawieniem samopoczucia, wzrostem energii, kreatywności chęci do działania. Dzięki nim polepsza się koncentracja, a co za tym idzie – wydajność.

W walce ze stresem i emocjami niezwykle pomaga regularna medytacja, a także joga. Ćwiczenie zarówno swojego ciała, jak i umysłu pozwala osiągnąć niebywałe efekty. Uzyskiwana równowaga emocjonalna przekłada się na nastawienie do życia oraz pracy.

Skuteczną techniką relaksacyjną dla firm, a właściwie ich pracowników są ćwiczenia oddechowe. Kontrolując nasz oddech, zmuszany nasze ciało do relaksu i odprężenia. Szczególnie ważny jest trening oddychania przeponowego, która silnie dotlenia organizm.

Podejście mindfulness, czyli skupienie się na aktualnej chwili pozwala na zweryfikowanie i przeanalizowanie własnych uczuć. Koncentracja na działaniu w teraźniejszości, nieskupianie się na przeszłości czy przyszłości umożliwia odzyskanie kontroli nad własnym życiem oraz zrelaksowanie się, poprzez odcięcie od negatywnych odczuć.

Propozycje szkoleń dla działów HR oraz administracji

Na naukę równowagi oraz harmonii w sferze pracy pozwalają specjalistyczne szkolenia. Techniki relaksacyjne dla firm oraz praktyczne rady zapewniane podczas takich warsztatów przez Jakuba Gontarskiego gwarantują poprawę stosunków pracowniczych, zwiększenie wydajności pracy oraz poprawę kondycji mentalno-fizycznej pracowników.

Zrozumienie pojęć takich jak wellbeing oraz work-life balance jest niezwykle ważne w kontekście dobrego i skutecznego zarządzania pracownikami. Odpowiednie szkolenie pomoże pracownikom działów HR, jak i administracji w odnalezieniu odpowiedniego podejścia do pozostałych podwładnych.

Leave a Reply

Your email address will not be published.